Časté dotazy
Provedeme komunikační spojení s Vaší řídící jednotkou motoru (ECU). Komunikace s ECU se provádí přes diagnostický konektor standardu OBDII nebo přímým napojením na hardware řídící jednotky motoru (dle typu vozidla a řídící jednotky). Následně se vyčtou motorové mapy z ECU a provede se komplexní záloha dat. Dále je provedena optimalizace dat a dle typu software se provede úprava jednotlivých motorových map. Tyto mapy jsou hledány ručně. Díky tomu nemůže dojít k nepřesnému označení jednotlivých dat jako u programů, které využívají algoritmické vyhledávání. Díky tomu je úprava vždy provedena zcela bezpečně. Po samotné optimalizaci map dojde k nahrání upraveného software do řídící jednotky motoru. Upravuje se tedy vždy Váš software přímo na míru.
Naše úpravy jsou vždy dlouhodobě testovány a nikdy nepřekračujeme bezpečnostní limity u motorů a jeho částí. Důležitým aspektem pro způsob úpravy je také typ převodovky (automat - manuál). V případě, že vozidlo je vybaveno automatickou převodkou, je nutností provést úpravu motorových map, které nastavují způsob řazení automatické převodovky. Při úpravach ECU Boost garantujeme bezpečnou úpravu a nikdy neprovádíme nastavení, která by překonávala výkonovou rezervu motoru nebo jeho částí. Velmi často se setkáváme s nabídky tunerů, kteří mají nesmyslné nárůsty u jednotlivých vozidel. Ve většině případů je to pouze klamavá nabídka, ale také jsme se již setkali s úpravami, které vysloveně motoru škodí a dochází např. k razantnímu opotřebení spojky a turbodmychadla.
Úprava software - chiptuning je optimalizace motorových map v rámci ECU. Data jsou nahrána v řídící jednotce motoru v flash pamětích - externích nebo interních a dále přímo v mikroprocesorech. Dynamika a jízdní vlastnosti vozidla jsou definovány na základě mapových paternů, které jsou uloženy v ECU. Pokud tedy např. jedete po dálníci 100km/h a prudce akcelerujete (sešlápnete plynový pedál na podlahu), řídící jednotka si načte data a dle zařazené rychlosti, počtu otáček a poloze plynového pedálu vyhodnotí požadavek na kroutící moment. Nastaví přesné množství vstřikovaného paliva, kolik je potřeba dodat vzduchu turbodmychadlu a spoustu dalších nastavení. Naší úpravou dochází k optimalizaci těchto dat a k vyladění křivek výkonu motoru společně s nastavením lepší efektivity spalování.
Pokud je vozidlo ještě v záruce je několik možností, jak tuto situaci uchopit. První je obrátit se přímo na dealera Vašeho vozidla a zeptat se ho jaký má postoj k chiptuningu u vozidel. Důležité je i zmínit, že úpravu by prováděla naše firma. Další možností je nechat si vozidlo upravit a v případě plánované kontroly u dealera vašeho vozu není nic jednoduššího, než že do vozidla (bezplatně) nahrajeme originální software a po kontrole opět upravený software.
Záloha originálních dat je součástí celého procesu úpravy vozidla. Všechny upravené i originální data pečlivě zálohujeme pro jejich případně použití v budoucnu.
Jistě. Vždy je možné vozidlo uvést do původního - továrního nastavení.
Dynamika jízdy, pružnost a jízdní komfort vozidla společně se snížením spotřeby jsou hlavní důvody, proč si nechat upravit motorové mapy v řídící jednotce - chiptuning. Předjíždění na nepřehledných úsecích, okresních cestách a horizontech nebo i nutnost co nejrychleji opustit křižovatku je také velkým důvodem proč si nechat zvýšit výkon vozidla.
Přídavné řídící jednotky - powerboxy jsou zařízení, která oklamají řídící jednotku motoru falešnými informacemi např. o tlaku turba nebo tlaku paliva. Netvrdíme, že všechny powerboxy jsou špatné, pouze tvrdíme, že většina nabízeným powerboxů jsou jednokanálové levné varianty, které nikdy nenahradí komplexní úpravu software v řídící jednotce motoru.